Setelah hampir setahun yang lalu aku mengambil gambar Pantai Teluk Bidara, aku singgah semula ke sana untuk mengambil gambar terkini. Hayatilah.


Pohon kelapa dua nan batang. Cantik melambai daunnya. 


 Mengkuang laut? Aku tak pasti.


 Dok soh béng mandi. Kalu mung mandi mung babéi. Maksud aku degil.


Kayu usang berukir. Nampak klasik dan cantik. Aku rasa papan tanda yang telah lama rosak, dan menjadi usang. 


 Laluan pejalan kaki konkrit berpagar jingga konkrit rekabentuk melayu tradisional. Hati-hati memijak. Agak licin kalau lepas hujan atau pagi-pagi. Mungkin air pasang sampai ke situ waktu sebelumnya. Perhatikan warna merah di sebalik rimbunan pokok. Itu adalah rumah api.


Pantai Teluk Bidara. 


 Aku sekeluarga beredar setelah mengambil gambar papan tanda konkrit warna lembut dengan ukiran kepala perahu tradisional, aku rasa mungkin kepala burung.



Angin bayu nyaman sekali
Lautan biru seluas pandang
Teluk Bidara ku kan kembali
Pantai indah ku kan bertandang

Imbauan oleh/Posted by AWANG Saturday, May 26, 2012

0 orang royak doh

Post a Comment

Subscribe here

TERENGGANU

ترڠڬانو

Penulis/The Writer: Awang

Menjejak warisan, tradisi, seni budaya, dialek dan citra pesona Terengganu. Kembara bersama Journey Terengganu

Journey Terengganu Icon

Kata Terengganu : Terengganu's Words

Seni Lagu Pantun Kanak-Kanak Terengganu

The Old Bukit Besi & Dungun

Komen Mutakhir